Pretty Lady 馃拫 Blog kosmetyczny

Z wszystkich stron jeste艣my bombardowani informacjami na temat odchudzania. W reklamach telewizyjnych, damskich gazetach, teledyskach wyst臋puj膮 zazwyczaj kobiety o nienagannej figurze. Czasami wr臋cz wpaja nam si臋 pogl膮d, 偶e b臋dziemy szcz臋艣liwe i warto艣ciowe tylko wtedy, gdy zrzucimy 鈥瀗adprogramowe鈥 kilogramy. Jestem zdania, 偶e warto zachowa膰 w tym umiar, ale z drugiej strony, je艣li mamy poczu膰 si臋 lepiej, to warto zadba膰 r贸wnie偶 o t臋 sfer臋 偶ycia przede wszystkim dla naszego zdrowia. Podziel臋 si臋 kr贸tko moj膮 histori膮, jak uda艂o mi si臋 schudn膮膰 oko艂o 10 kg w 5 miesi臋cy i co wa偶ne w zdrowy spos贸b.

Zaczn臋 od tego, 偶e nie jestem dietetykiem, opisuj臋 tylko swoje do艣wiadczenia. Nie powiem te偶 o cudownych metodach jak unikn膮膰 sportu i zapycha膰 si臋 fast-foodami, a jednocze艣nie chudn膮膰. To ciekawe, 偶e wi臋kszo艣膰 kobiet zrobi wszystko by schudn膮膰 jak najmniejszym wysi艂kiem. Niestety, to tak nie dzia艂a. Nic nie dzieje si臋 bez wysi艂ku. Nie musi jednak to by膰 m臋ka 鈥 zdrowy styl 偶ycia sprawia przyjemno艣膰!

Jestem m艂od膮 osob膮, wydawa艂o mi si臋 wi臋c, 偶e przemian臋 materii mam szybk膮 i nie musz臋 si臋 przejmowa膰 zdrowiem. Wa偶y艂am prawie 70 kg przy wzro艣cie 173 cm. Wiem, 偶e nie by艂am gruba, ale 藕le si臋 czu艂am we w艂asnym ciele. Gdy wyprowadzi艂am si臋 z domu rodzinnego, postanowi艂am podobnie jak mama gotowa膰 domowe, zdrowe posi艂ki, jednak gdy dosta艂am pierwsz膮 prac臋, gotowanie zesz艂o na dalszy plan. Po pracy m贸j czas r贸wnie偶 by艂 wype艂niony, poniewa偶 anga偶owa艂am si臋 w r贸偶ne zaj臋cia. Ma艂o czasu mia艂am na planowanie swoich posi艂k贸w i aktywno艣ci fizycznej. Najcz臋艣ciej jad艂am to, co mog艂am kupi膰 w ostatniej chwili 鈥 dro偶d偶贸wki, pizza i tym podobne. Nie stroni艂am te偶 od czekolad, batonik贸w i innych s艂odyczy.

Uwa偶a艂am, 偶e nie mo偶na sobie wszystkiego odmawia膰, a od jednej czekoladki przecie偶 nie przytyj臋. Obiady zazwyczaj stara艂am si臋 robi膰 w domu, same w sobie by艂y zdrowe, ale mi臋dzy posi艂kami podjada艂am r贸偶ne przek膮ski.聽 Nie by艂am oty艂a, mia艂am kilka kilogram贸w, kt贸rych chcia艂am si臋 pozby膰. Widzia艂am to w lustrze i na zdj臋ciach. Nie mia艂am jakich艣 powa偶nych kompleks贸w. Zawsze by艂am przekonana, 偶e jak b臋d臋 chcia艂a, to mi si臋 uda. W tamtym czasie pojawi艂y si臋 u mnie do艣膰 powa偶ne problemy przewodu pokarmowego, kt贸re dodatkowo pobudzi艂y mnie do dokonania zmian w 偶yciu.

Mia艂am r贸偶ne pomys艂y jak si臋 do tego zabra膰. Przesz艂am przez kr贸tkie epizody przyjmowania r贸偶nych odchudzaj膮cych suplement贸w diety, kt贸re nie przynios艂y 偶adnych widocznych rezultat贸w z wyj膮tkiem uszczuplenia zawarto艣ci mojego portfela.

Moja mama by艂a wtedy na diecie Dukana i uda艂o si臋 jej sporo schudn膮膰. Pomy艣la艂am, 偶e mo偶e i ja spr贸buj臋. Bardzo obawia艂am si臋 jednak efekt贸w ubocznych tej diety, a w szczeg贸lno艣ci wypadaj膮cych w艂os贸w. Ca艂e szcz臋艣cie, 偶e si臋 na to nie zdecydowa艂am. Uwa偶am, 偶e ka偶da restrykcyjna dieta daje efekty na kr贸tki czas, a ponadto mo偶e wyrz膮dzi膰 wi臋cej szk贸d. Osobi艣cie polecam wprowadzi膰 na sta艂e zmiany w stylu 偶ycia. Teraz opisz臋, jak mi si臋 to uda艂o.

Aktywno艣膰 fizyczna

Po pierwsze, zapisa艂am si臋 z kole偶ank膮 na si艂owni臋. We dw贸jk臋 zawsze ra藕niej! My艣l臋, 偶e jest to bardzo dobry spos贸b na pocz膮tek dla kogo艣, kto tak jak ja nigdy wcze艣niej nie by艂 w takim miejscu. Nikogo wok贸艂 nie zna艂am, ka偶dy wie co robi膰 鈥 ja nie. Nie warto si臋 jednak zniech臋ca膰! Wbrew pozorom to miejsce nie tylko dla kulturyst贸w. Mniej wi臋cej po艂owa os贸b na si艂owni, do kt贸rej chodz臋 to osoby, kt贸re spotykaj膮c przypadkowo na ulicy, nigdy nie pos膮dzi艂abym o ucz臋szczanie w to miejsce. S膮 to ludzie w r贸偶nym wieku.

I tu musz臋 rozprawi膰 si臋 z kolejnym mitem 鈥 trening si艂owy jest r贸wnie偶 dla kobiet! Co wi臋cej, jest to najbardziej efektywny trening, kt贸ry nie pozbawia nas kobiecej sylwetki, lecz w艂a艣nie j膮 kszta艂tuje. Ja co prawda 膰wicz臋 dla przyjemno艣ci i nie mam jakiego艣 艣ci艣le okre艣lonego celu, ale bardzo polecam zainteresowa膰 si臋 tym tematem. Nieoceniona jest tu pomoc trenera, aby nauczy膰 si臋 poprawnej techniki wykonywanych 膰wicze艅. I tutaj te偶 wida膰 wy偶szo艣膰 si艂owni nad domowymi 膰wiczeniami, przy kt贸rych nie trudno o kontuzj臋, b贸l i z艂e nawyki.

aktywnosc-fizyczna

Wy偶szo艣膰 si艂owni nad 膰wiczeniem w domu

Sama mia艂am wielokrotne podej艣cia do tak zwanych 膰wicze艅 鈥瀌ywanowych鈥 w zaciszu swojego pokoju. Wytrwanie w tym postanowieniu wi臋cej ni偶 tydzie艅 by艂o dla mnie nieosi膮galne. Wiem jednak, 偶e niekt贸rzy chwal膮 sobie tego typu treningi. Polecam jednak dokupi膰 sobie obci膮偶enie, poniewa偶 bez niego raczej nie doczekamy si臋 zarysu 偶adnych mi臋艣ni. Jestem jednak zdania, 偶e w tym przypadku trudno o mobilizacj臋, ja potrzebuj臋 kogo艣 nad sob膮, kto b臋dzie mnie pogania艂.

Aktualnie najcz臋艣ciej wybieram fitness. Presja grupy dzia艂a tutaj na korzy艣膰. Bardzo lubi臋 tego typu zaj臋cia i traktuj臋 je te偶 jako form臋 rozrywki. Dla pocz膮tkuj膮cych polecam na przyk艂ad zaj臋cia zumby czy te偶 pilates. Wa偶ne, by znale藕膰 tak膮 form臋, kt贸ra sprawia nam rado艣膰. Nie musimy te偶 ogranicza膰 si臋 do jednej dyscypliny sportu. R贸bmy to, co lubimy.

wyzszosc-silowni-nad-膰wiczeniem-w-domu

Ile potrzeba czasu, 偶eby schudn膮膰?

I tutaj powiem o efektach, jakie zacz臋艂am osi膮ga膰. Ku mojemu zdziwieniu w ka偶dym tygodniu traci艂am jakie艣 0,5 kg. Daje to miesi臋czny wynik 2 kg. Cieszy艂am si臋 z ka偶dego utraconego kilograma i bardzo cz臋sto stawa艂am na wadze. Dla niecierpliwych mo偶e to ma艂o, ale jest to wzorcowa masa, jak膮 powinni艣my traci膰 tygodniowo. Wydaje si臋 to logiczne, w ko艅cu nie przyty艂am w ci膮gu tygodnia, wi臋c w tak kr贸tkim czasie te偶 nie schudn臋. Co ciekawe osoba, kt贸ra ma wi臋ksz膮 nadwag臋, b臋dzie szybciej zrzuca膰 wag臋 i mo偶e to by膰 wi臋cej kg na tydzie艅 ode mnie. Kwestia jest bardzo indywidualna, warto jednak uzbroi膰 si臋 w cierpliwo艣膰 i da膰 sobie czas.

U mnie kluczem by艂o to, 偶e polubi艂am 膰wiczenia do tego stopnia, 偶e by艂am gotowa chodzi膰 na si艂owni臋 w pojedynk臋, doda艂o mi to te偶 pewno艣ci siebie, poniewa偶 pokona艂am swoje obawy i dowiedzia艂am si臋, 偶e nie jest to nic strasznego! Dodatkowo uwa偶am, 偶e 膰wicz膮c z kole偶ank膮, cz臋sto sp臋dzamy czas na rozmowie, warto jednak skupi膰 si臋 na celu, dla kt贸rego tam idziemy. Jednocze艣nie zaznaczam, 偶e nie chce ustanawia膰 tu jakich艣 regu艂 i u ka偶dego mo偶e sprawdzi膰 si臋 co innego. Je艣li kto艣 wybiera si臋 na si艂owni臋 w celach rekreacyjnych, te偶 nie ma w tym nic z艂ego.

Co trzeba je艣膰, 偶eby schudn膮膰颅颅?

Oczywi艣cie same treningi nie wystarcz膮. Nawet gdy zbudujemy tak zwany 鈥瀔aloryfer鈥 na brzuchu, je艣li b臋dzie on przykryty warstw膮 t艂uszczyku, nikt go nie zauwa偶y. St膮d powiedzenie, 偶e 鈥瀊rzuch robi si臋 w kuchni鈥, cho膰 nie jest ono do ko艅ca prawd膮, poniewa偶 jak wspomnia艂am wcze艣niej, 膰wiczenia si艂owe mog膮 te偶 zdzia艂a膰 cuda. Najlepsze efekty daje po艂膮czenie zdrowej diety i aktywno艣ci fizycznej. Je艣li chodzi o diet臋, to wymieni臋 kilka czynnik贸w, kt贸re pomog艂y mi straci膰 zb臋dne kilogramy. S膮 to zmiany, kt贸re wprowadzi艂am na sta艂e do swojego 偶ycia:

  • Picie odpowiedniej ilo艣ci wody. Jakiej? Przyj臋te jest 8 szklanek w ci膮gu dnia, czyli dwa litry. Oczywi艣cie zale偶y to te偶 od masy cia艂a i wzrostu. Najlepiej, aby by艂a to woda czysta, nies艂odzona. Ewentualnie mo偶na doda膰 do niej cytryn臋 lub inne owoce. Ja w okresie jesienno-zimowym polecam pi膰 wod臋 gor膮c膮 z imbirem, kt贸ry dodatkowo przy艣piesza metabolizm i rozgrzewa. Do takiego napoju dodawa艂am te偶 go藕dziki, dzi臋ki czemu uzyskiwa艂am co艣 w rodzaju bezalkoholowego grza艅ca. Natomiast latem pij臋 wod臋 z cytryn膮, mi臋t膮 i kostkami lodu.
  • Posi艂ki sk艂adaj膮ce si臋 z du偶ej ilo艣ci warzyw. Zaleca si臋 jedzenie 5 porcji warzyw dziennie, przy czym jedna porcja powinna by膰 mniej wi臋cej wielko艣ci naszej d艂oni. Szczerze m贸wi膮c, nie pilnowa艂am tego tak skrupulatnie, aczkolwiek z pewno艣ci膮 jad艂am du偶膮 ilo艣膰 warzyw. Maj膮 one bardzo niewiele kalorii, a za to s膮 bogate w witaminy, kt贸re s膮 nam niezb臋dne. Bardzo cz臋sto przyrz膮dza艂am sobie sa艂atki, kt贸rych baz膮 zawsze by艂a jaka艣 sa艂ata. Dodatkowo zawiera艂y r贸偶ne warzywa takie jak: og贸rek, papryka, pomidor, rzodkiewka itp. Poza tym dodawa艂am co艣, co nada smaku ca艂ej potrawie i tu podam kilka przyk艂ad贸w: pomidory suszone w oleju, ser feta, oliwki. Zazwyczaj korzysta艂am z tego, co mia艂am w lod贸wce. Pilnowa艂am te偶, by jedna p贸艂ka w niej by艂a zawsze zape艂niona warzywami.
  • Ograniczenie s艂odyczy. Celowo u偶y艂am tu s艂owa ograniczenie, poniewa偶 nie warto rezygnowa膰 ca艂kowicie z czego艣, co bardzo lubimy. Polecam jednak zast膮pienie wysokokalorycznych s艂odyczy ich zdrowszymi zamiennikami.
  • Jedzenie trzech posi艂k贸w dziennie. Wielokrotnie s艂yszymy o 5 mniejszych posi艂kach, ja jednak polecam t臋 opcj臋, poniewa偶 u mnie si臋 sprawdzi艂a. Wol臋 mie膰 uczucie syto艣ci 3 razy w ci膮gu dnia, ni偶 co chwil臋 my艣le膰 o przygotowaniu niewielkiego posi艂ku.

Szybki spos贸b na odchudzanie

Wi臋kszo艣膰 z nas my艣li o odchudzaniu, gdy zbli偶a si臋 wa偶ne wydarzenie, na przyk艂ad wesele czy wyjazd na wakacje. Z do艣wiadczenia wiem, 偶e je艣li robimy to z my艣l膮 o innych, to jest to s艂aba motywacja. O wiele lepiej zastanowi膰 si臋, co jest dobre dla nas. Jacy zawsze chcieli艣my by膰? Jak do tego d膮偶y膰? Utrata wagi to skutek uboczny zdrowego stylu 偶ycia. To na zdrowiu powinno nam bardziej zale偶e膰. Wszelkie diety, kt贸re trwaj膮 kilka dni i maj膮 nas w cudowny spos贸b odmieni膰 do ko艅ca 偶ycia to strata czasu.

Czy warto?

Aktualnie panuje moda na fit sylwetk臋 i zdrowie, ale je艣li jest to dobra moda, to ja jak najbardziej chc臋 za ni膮 i艣膰. Uwa偶am, 偶e warto zdoby膰 si臋 na takie wysi艂ki. Z czasem zdrowe nawyki wejd膮 nam w zwyczaj i b臋dzie to dla nas naturalne. Mo偶emy w ten spos贸b unikn膮膰 wielu chor贸b cywilizacyjnych takich jak chocia偶by b贸l plec贸w.

Poza tym wtedy wychodzimy poza swoj膮 stref臋 komfortu, uczymy si臋 nowych rzeczy, poszerzamy wiedz臋, stawiamy na sw贸j rozw贸j i pokonujemy obawy. To z kolei przeradza si臋 w wi臋ksz膮 pewno艣膰 siebie i determinacj臋. Zdajemy sobie spraw臋, 偶e w innych dziedzinach 偶ycia te偶 mo偶emy osi膮gn膮膰 to, co chcemy. Je艣li pojawi膮 si臋 pytania odno艣nie do kt贸rej艣 z dziedzin, o kt贸rej wspomnia艂am, ch臋tnie odpowiem w kolejnym po艣cie o tej tematyce. Zach臋cam do komentowania.

Klaudia