Pretty Lady 💋 Blog kosmetyczny

Kategorie:
Jak dbać o włosy
Jakie witaminy na włosy
Dieta na zdrowe włosy
Domowe sposoby na zdrowe włosy

Piękne i zdrowe włosy zawsze przyciągają uwagę i pozwalają kobiecie poczuć się gwiazdą każdego dnia. Często zdrowe włosy wcale nie są darem natury, a wynikiem prawidłowej i regularnej pielęgnacji włosów w warunkach domowych. Nawet najbardziej piękne włosy mogą wyglądać kiepsko, jeśli za nimi nie dbać lub dbać nieprawidłowo.
W przypadku braku właściwej, codziennej pielęgnacji żadna lecznicza maska do włosów, stosowana od czasu do czasu lub dieta na zdrowe włosy nie będzie mieć pożądany efekt. Jeśli marzysz zapuścić długie włosy, polecamy przeczytać porady na to jak dbać o włosy, w dzisiejszym artykule.

jak_dbać_o_włosy -dieta na zdrowe włosy

Jak dbać o włosy?

  • Myć głowę tyle, ile trzeba. Głównym kryterium jest stopień zanieczyszczenia. Przy tym ważne jest, aby dobrać odpowiedni środek do pielęgnacji, pozwalający na częste stosowanie.
  • Pielęgnacja będzie skuteczna tylko przy użyciu miękkiej wody.
  • Gorąca woda powoduje lepszą pracę gruczołów łojowych, dlatego przy użyciu jakiegokolwiek środku myjącego – myć głowę trzeba ciepłą wodą. Podczas domowej pielęgnacji tłustych włosów woda może być nieco cieplej, niż dla suchych, ale w każdym razie nie gorąca. 
  • Podczas mycia głowy nie trzeba mocno trzeć skórę głowy, aby nie spowodować wydzielenia nadmiaru sebum.
  • Lepiej zostawić włosy do wyschnięcia w naturalny sposób, nie korzystając z suszarki do włosów. Nie warto długo chodzić z “turbanem na głowie”.
  • Przed snem należy dokładnie przyczesać włosy, aby usunąć pozostałości środków do pielęgnacji, jeśli nie są one wyprodukowane na bazie naturalnych składników.

Jakie witaminy na włosy?

jak_dbać_o_włosy
jak_dbać_o_włosy

Witaminy z grupy B przyczyniają się do szybkiego wzrostu włosów, orbiąc ich mocnymi i gęstymi, zmniejszają zawartość tłuszczu, nadają elastyczność i połysk (produkty: zboża, ziarna, orzechy, jaja, drożdże piwne).
Witamina E odżywia cebulki włosów, odżywia włosy, chroni przed promieniowaniem uv, przywraca krążenie krwi skórze głowy (produkty; orzechy, nasiona, oleje roślinne, zielone warzywa liściaste, jajka).
Witamina A poprawia strukturę włosów, pozostawia je miękkimi i jedwabistymi. Szczególną korzyść przyniesie suchym i rozdwojonym włosom (produkty: wątroba, jaja, masło, twaróg. Dobre źródła karoten: marchew, rokitnik i morele).
Witamina C pobudza krążenie krwi, przyspiesza wzrost włosów, ułatwia wchłanianie żelaza (produkty: owoce cytrusowe, pigwa japońska, dzika róża, rokitnik zwyczajny, porzeczka, kiwi).

Dieta na zdrowe włosy

jak_dbać_o_włosy - dieta na zdrowe włosy

Ważnym elementem w pielęgnacji włosów jest prawidłowe odżywianie. Konieczne jest, aby w diecie na zdrowe włosy były elementy z głównych grup żywności – rośliny strączkowe, zboża, produkty mleczne, mięso, ryby, soki i oczywiście warzywa i owoce. Ogranicz do minimum spożywanie słodyczy, smażonych i ostrych potraw, zrezygnuj z alkoholu i palenia tytoniu. Obowiązkowo pij odpowiednią ilość czystej wody.
Aby włosy zawsze były zdrowe i silne, należy zapewnić im wyżywienie z odpowiednią ilością białka, zdrowych tłuszczów, nieoczyszczonych węglowodanów i witamin, pierwiastków śladowych oraz aminokwasów.

  1. Ryby i owoce morza – są bogate w fosfor, cynk, jod i tłuszcz.
  2. Zieleń i warzywa liściaste zawierają dużo wapnia, magnezu, żelaza, witamin C, A.
  3. Orzechy i nasiona – najcenniejsze źródło witaminy E i wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, zawierają cynk, selen.
  4. Zbożowe (ziarna, kasze, chleb, otręby) – główne źródło witamin z grupy B
  5. Drób – zawiera łatwe do wchłaniania białko, bez którego włosy stają się matowe i przebarwione. Ponadto, drób ma w sobie żelazo, niezbędne dla organizmu.
  6. Jajka – źródło białka. Ponadto, zawierają niezbędne dla organizmu witaminy z grupy B.
  7. Roślinne oleje zawierają wielonienasycone kwasy i witaminy A, D, E.
  8. Warzywa (marchew, buraki) – są bogate w witaminy z grupy B, witaminę A, a także magnez i potas.
  9. Produkty mleczne – źródła organicznego wapnia, odpowiedzialnego za wzrost i wzmocnienie włosów
  10. Rośliny strączkowe– są bogate w żelazo, cynk i biotynę, odpowiedzialne za twierdź włosów.

Domowe sposoby na zdrowe włosy

jak_dbać_o_włosy
jak_dbać_o_włosy

Aby włosy były zdrowe, w niektórych przypadkach tylko korekta odżywiania i stosowanie dobrych kosmetyków do włosów nie jest wystarczającą metodą walki z problemem. W tym przypadku pomogą naturalne środki lecznicze.

Dla aktywnego wzrostu i urody włosów warto przyjmować codziennie przez miesiąc po 0,5 litra soku z marchwi, sałaty i lucerny.
Sposób przygotowania: wymieszać 9 części świeżowyciskanego soku z marchwi z czterema częściami soku z sałaty lodowej i dodać w ten koktajl 3 części soku z lucerny.

Jeśli nie masz składnikow można ich zastąpić bardziej prostym koktajlem. Sok z marchwi i ogórka pomaga przywrócić włosom siłę i blask, i przyspieszy wzrost. Sok wymieszać w proporcji 1:1.

Przy silnym wypadaniu włosów możesz wykorzystać ten przepis: 2 szklanki owsa zalać 6 szklankami wrzącego mleka.
Gotować 2 minuty na małym ogniu i ostudzić. Przyjmować 3 razy dziennie po 1 szklance w ciągu miesiąca. Za miesiąc powtórzyć kurs.

Napar z korzenia łopianu:
2 łyżki posiekanego korzenia łopianu zalać 1 szklanką wody, gotować na małym ogniu przez 15 minut, odcedzić. Wcierać w skórę głowy 2 — 3 razy w tygodniu w ciągu 2 miesięcy.
Brzozowy napar:
2 łyżki liści brzozy zalać 200 ml wrzącej wody, pozostawić na 2 godziny, odcedzić. Napar wcierać w skórę po każdym myciu włosów. Wzmacnia włosy.
Nalewka z rumianku:
2 łyżki rumianku zalać 150 g wódki, nalegać w ciągu dwóch tygodni w zamkniętym pojemniku w ciemnym miejscu, odcedzić, zamknąć korkiem. Przecierać skórę głowy 2 razy w tygodniu przed snem miękką szczoteczką. Dobrze jest stosować do jasnych włosów. Taka nalewka jest bardzo wygodna w użytku i stosowaniu.