Coca-Cola Clear - zrobiła prawdziwą furorę!
Specjalnie dla japońskiego rynku Coca-Cola wypuściła swój kultowy produkt w nietypowym kolorze – przezroczystym, usuwając przy tym kalorii. Tradycyjny napój zawiera karmel, ona i barwi go na ciemny kolor. W nowej wersji Coca-Cola Clear zamiast karmelu używa się sok z cytryny. Dlatego napój ma cytrusowy odcień. Na półkach w Japonii Coca-Cola Clear pojawiła się 11 czerwca 2018 roku.
Coca Cola Clear w Polsce? Gdzie pojawi się i kiedy
Japoński oddział firmy opracował koncepcję napoju, po czym amerykańscy specjaliści około roku opracowywali recepturę. Aby utworzyć przezroczysty napój, został usunięty karmelowy barwnik i dodano cytrynę, a podstawowa formuła napoju została skorygowana. Zanim wybrać ostateczną wersję napoju, firma opracowała 50 próbek „oczyszczonej” coli.
11 czerwca Coca-Cola Clear pojawi się w sklepach w Japonii, a w niedalekiej przyszłości firma planuje sprzedawać nowy napój i w USA.
Bezbarwną Colę po raz pierwszy stworzyli jeszcze w latach 40. specjalnie na wniosek marszałka Związku Radzieckiego Georgija Żukowa. Próbę wypuścić przezroczysty napój o nazwie Crystal Pepsi wcześniej podjęli w PepsiCo.
Zasady przechowywania żywności w lodówce no frost
Coca-Cola Clear — opinie
Dziennikarze, którzy próbowali przezroczystą odmianę napoju, twierdzą, że smak nowego napoju prawie nie różni się od zwykłego. Najpierw następuje dysonans poznawczy: pijesz coś, co nie powinno być na smak, jak "Coca-Cola", ale w ustach masz właśnie tę samą Colę — ten skład z niczym nie można pomylić.
Jedyna różnica — czuje się, że w przejrzystej Coli jest mniej cukru. Ona jest bardziej orzeźwiająca niż słodka. Jest to podobno spowodowane tym, że w niej całkowicie brakuje karmeli. Pełny przepis na drinka pod nazwą Coca-Cola Clear producent, oczywiście, nie publikuje.
Jak powstała sukienka ślubna Megan Markle od Givenchy?
https://www.youtube.com/watch?v=-4bNG3JJIFU
Źródło: Aiko & Emil